every thought a thought of you

Efter att ha tillbringat några timmar på konsum (läs fyra) så drar jag hem och inskaffar ungefär 100 vuxenpoäng genom att laga tillräckligt mycket middag för att kunna göra tre matlådor. Samtidigt som jag står och reder kräftsås så använder jag mina superdatorskillz för att hjälpa en förtvivlad vänninna till min mamma som har problem med datorn, mutiltasking som aldrig förr alltså. Sedan byter jag om och känner att lilarosa superhjältetröja känns helt rätt en dag som denna. Jag beger mig till Malin som befinner sig hos Micke och väl där kommer katten Maggie in med en levande mus i munnen. Superhjälte som jag nu är drar jag på mig ett par handskar, kryper runt på golvet och jagar fatt på den stackars musen för att sedan lämna den ute i naturen att dö i fred utan en nedrans katt som leker "du-kan-inte-rymma-men-du-kan-ju-försöka" jävlas med den i dess dödsplågor. Väl ute och går med Malin så passerar vi ett hus där en vit bil står utanför och till min förskräckelse har ägaren glömt lyset på. Knackar på dörren till huset där bilen står parkerad och informerar ägaren om vad jag upptäckt. Bilägaren blev jätteglad. Om det var superhjälte-tröja eller inte som gjorde det får vi kanske aldrig veta, men idag har jag varit så jävla snäll att det räcker för hela veckan. Eller iaf tillräckligt många vuxenpoäng för att kunna äta godis till frukost resten av veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0