ki-ki-kicking into overdrive

Om jag fick vara en byggnad så skulle jag vilja vara en pyramid. Cheopspyramiden alltså. Vilket jävla byggnadsverk. Vilket jävla underverk. Jag tror jag älskar den pyramiden. Varje jävla stenblock är högre än mig och det lättaste väger ca 2,5 ton och det tyngsta 15 ton. Trots dess storlek och den tidens "bristande" utrustning finns inte en missberäkning, inte något alls byggmästarna inte tänkte på eller inte räknade ut. Sidorna är lika långa och den ursprungliga höjden genom bottenplattans area blir pi. Dessutom är den helt perfekt placerad efter de fyra väderstrecken. Detsamma gäller för gångarna och rummen inuti.

Mäktig och perfekt i alla avseenden.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0