nerves normal, breath normal

Jag hade en endaste viktig plan inför sommaren. Jag ska skriva ut och spara. Skriva ut mängder av papper med ord på. Ord av blandad kvalité, men inte mindre ord för det. Det kommer bli många ord. Att spara. Internet, teknologi är inte tillförlitligt. Papper kan man slarva bort, men de försvinner inte. Och orden får inte försvinna.

Jag tycker det är hemskt; ålderdomen. Det kan vara ganska fint att bli gammal också, men ibland blir det fel. Idag var det en tant som inte ville att jag skulle ta på henne. Hon tyckte nog att jag var äcklig och muttrade något om att hon tyckte det var läskigt. Någonstans längs vägen har hon antagligen tappat något viktigt. En annan gammal människa jag sett idag hade naglar som var ungefär ½ cm tjocka. Det är tjocka naglar. Och huden flagnade av hans händer och det såg ut att klia något fruktansvärt. Jag undvek att röra hans händer, men insåg också det tragiska i situationen. Han är ju bara människa.
Det är oundvikligt; ens andra hälft kommer också dö. Så äre bara, men jag tycker det är så himla hemskt att se människor som tappat bort anledningen till varför de lever. De slutar bry sig. De luktar illa av svett och smuts och medmänniskor ryggar undan inför dem. Fast de inte vill något annat än älskas de också.

Jag tvättar händerna och dricker kaffe; skakar av mig det jag inte orkar se.

Över/ut


Kommentarer
Postat av: Malin nr2

Så sant och så underbart skrivet

2010-07-01 @ 14:37:10
URL: http://jaderbergh.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0