vibrancy

Purjolök alltså. Det är verkligen den absolut bästa löken som finns. Har du en tråkig maträtt? Tillsätt lite purjolök och vips förvandlas vilken tråkig maträtt som helst till värsta festmåltiden. Personligen har jag alldeles nyss snott ihop äggröra som faktiskt är ganska tråkigt ändån, men så fick jag den briljanta idén att bygga i lite purjolök. Kan vara den bästa impulsen i matväg jag fått på väldigt länge. Purjolök; löken bland lökar everywhere!

Jag har börjat läsa en bok om universum som jag ropade in på auktion i somras. Den är från 1988 och väldigt intressant. Läste om universums storlek och stjärnhimlens utseende och dess förändring igår. Det sätter verkligen perspektiv på saker och ting. Man kan tycka att vårt solsystem är stort. Visst, i jämförelse med en själv så ligger nog Pluto fruktansvärt långt bort, men sätter man det mot hur långt det faktiskt är till nästa galax.. då har inte vårt solsystem mycket att sätta emot. Det får en att känna sig jävligt liten alltså och man undrar vad man egentligen spelar för roll? Sen inser jag hur jävla tacksam jag ska vara för att just jag finns på just den platsen jag finns idag och att jag faktiskt kan tänka och filosofera kring de frågorna. Dessutom spelar ju jag roll för mig själv och förhoppningsvis även för de människor jag väljer att omge mig med. Rymden är sjukt stor, men har ändå en begränsning i sin oändlighet. Jag däremot kan vara exakt så stor som jag själv väljer att vara och det är större än vilken jävla oändlighet som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0